söndag 30 oktober 2011

Bloggandets vedermödor

Utan förvarning (kanske genom nyinstallerad Javascript?) har jag fått ett nytt redigeringsprogram.
Innan jag förstod mig på dettas funktion har jag fått be min gode vän Rolf Ericson i Motala om hjälp, vilket fungerde alldeles utmärkt eftersom vi kunde ha samtidig telefonkontakt medan Rolf lade in mitt manus på rätt ställe. Ett mail till Egon Berglund resulterade så småningom i ett omredigerat inlägg med en länk till Stig Strömbergsssons blogg. Stig har ju där förmedlat sin översättning av den ledarartikel i Haaretz. Sedan jag hade fördjupat mig i innebörden av ledaren och i Stigs frågor blev jag  till slut på det klara med att jag kunde formulera relevanta svar på Stigs frågor.
Tack alla tre och låt oss glädjas åt den ledarskribent i Haaretz som för mänsklighetens, demokratins och förnuftets talan!

Nils Andreasson

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida