lördag 27 augusti 2011

Brev till en vän - vägen heter ickevåld

Brev till en vän - vägen heter ickevåld

Det kan vara svårt att med vänlighet bemöta dem som kommer med hårresande kommentarer och som mera allmänt uttalar sig våldsförespråkande. Min vän Rolf Ericson är en av få som lyckas med att bemöta människan som uttrycker sådana tankar. Gud är barmhärtig och begär inte av oss mer av den fridsamhet som var Jesu Kristi kännetecken än vad vi själva förmår. Senast Rolf och jag samtalade om Guds nåd i ett sammanhang där vi reflekterade över skuld och ansvar citerade han Jesu ord: "Mitt ok är milt och min börda är lätt." Det var en befrielse för mig att påminnas om dessa ord och jag hoppas att det kan bli det för dig som läser dem nu.
Här är Rolfs senaste blogg: http://www.rolferic.blogspot.com/

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida