onsdag 17 augusti 2011

Svårigheter snart vi råkar på

Några av dem som ofta förmedlar mycket intressant material från olika källor och som dessutom har läsvärda personliga synpunkter brukar jag citera här i mina inlägg. Egon Berglund i Piteå är en av dessa. Hans läsvärda blogg bär namnet "Dessa mina minsta bröder". I sitt senaste inlägg försummade jag att ange det korrekta bloggnamnet till hans blogg. Orsakerna är flerfaldiga:

Egon och jag är personligt bekanta och jag hoppas att han räknar mig till sina vänner. Han är i alla fall inte den ende som vet att jag har långt mindre kompetens än han att hantera denna form av internetkommunikation. Vid tillfället när jag skrev mitt senaste inlägg hade jag stark tidsnöd och satt dessutom vid en ny PC vars funktioner jag ännu i dag inte har blivit fullt ut bekväm med. Detta gjorde mig extremt stressad och orsakade många felskrivningar innan jag nådde till en för mig acceptabel version. Jag hoppas att dessa stressorsaker skall ha övergående karaktär och att Egon Berglund mera skall se till inläggets förtjänster än till dess brister.

Just nu är jag inte i stånd att hantera något av det läsvärda material från de internationella källor med engelska som kommunikationsspråk som jag tidigare kunnat förmedla i översättning och utdrag. Med Egons samtycke kommer jag kanske när krafterna står mig bi att bland andra källor på nytt referera sådant som jag finner särskilt läsvärt i bloggen "Dessa mina minsta bröder".

Den hjälp jag tidigare har fått från en annan vän, Rolf Ericson i Motala, redaktör för bloggen "Ökenkällan" hoppas jag att ånyo få ta i anspråk när Rolf har acklimatiserat sig med sin nya bostad och den församlingsgemenskap i Motala som jag vet att han och hans hustru Ulla-Britt så väl behöver.

Nils Andreasson

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida