tisdag 27 juli 2010

Torbjörns predikan 25 juli 2010

I föregående blogg lovade jag att förmedla Torbjörns predikan om att vara evangeliets trofasta förvaltare. Egentligen är Goda förvaltare det rekommenderade predikoämnet för söndagen 1 augusti.

TILLÄGG
Predikoämnet ”Goda förvaltare” har också behandlats i en blogg av prästen Stig Strömbergsson. Kanske kan den ha ett läsvärde för några av er som gästar Kristna nätverket för Palestina.



Efter ett telefonsamtal med min gode vän Bo Renstedt i Falköpings missionsförsamling har vi nu fått länken till Torbjörns predikan från 25 juli på församlingens hemsida.
Där finner du den under verksamhet/lyssna

Nils Andreasson

TILLÄGG 29 juli 2010

I samma anda som Torbjörns predikan formulerade David Johansson några ord om Guds rike. ”Men hans budskap var också att inte leva för rikedom utan leva för Guds rike.”
Eftersom jag inte vill uppfattas som polemiker har jag inbjudit honom till ett personligt samtal för att finna ut allt det vi har gemensamt i vår önskan att leva i Jesu efterföljelse. Mitt brev till honom och hans blogg finner du här nedan överst i Bloggen ”Kommentar till en ledare i Dagen”

Nils Andreasson

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida