måndag 27 februari 2012

Allting har sin tid

Kära vänner, läsare av denna blogg Falköping, 2012-02-28

Nu är det dags för mig att stanna upp och begrunda min uppgift som opinionsbildare och skribent. När dagarna blir längre och det börjar våras är det skönt att ta långpromenader och samtidigt begrunda vilka värden som måste sättas främst i livet. Allting har sin tid som det står i Predikaren. Under ett antal år har jag skrivit rundbrev till bestämda adressater, ibland mera, ibland mindre regelbundet. Nu är det dags att göra ett längre uppehåll både med rundbreven och i skrivandet i denna blogg. Då känns det bra att kunna hänvisa till alla de alternativa informationskällor och opinionsbildare som numera är tillgängliga. Mitt särskilda engagemang som kristen fredsvän har ju varit att visa på den stora bredd som den judiska fredsopinionen och den judiska fredsrörelsen har utanför vårt lands gränser. Jag hoppas att den svenska sammanslutningen Judar för Israelisk-Palestinsk fred, JIPF http://www.jipf.nu/ i sitt informationsarbete skall nå ut utanför den egna kretsen i allt större omfattning.

PGS, Palestinagrupperna i Sverigehttp://www.palestinagrupperna.se/ är ju helt neutrala i religiösa frågor. Jag är övertygad om att PGS i detta har en viktig uppgift.

Ni som söker information om våra hjärtefrågor i kristna sammanhang har nog ganska lätt att finna tillräckligt av detta på nätet, så här behövs inte några tips om länkar. I detta sammanhang vill jag berätta att den andra blogg där mina texter finns har namnet "Blott av nåd" http://amazinggrace-nisse.blogspot.com/

Båda bloggarna kommer att vara vilande efter detta inlägg, likalydande i vardera bloggen och det färskaste inlägget här ovan som bär rubriken ”Barnen är vår framtid”.

*** * ***

SLUTLIGEN:

- VI ÄR ALLA DELAKTIGA I DEN HISTORIA SOM VI KAN SE TILLBAKA

PÅ REDAN I MORGON,

så det är bättre att göra någonting litet än ingenting alls för

FRED SHALOM SALAM

Nils Andreasson


0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida